woensdag 10 maart 2010

Just do it..

Ik ben weer begonnen met sporten. En eigenlijk moet ik daar niet te veel over nadenken anders ga ik er reuze tegen op zien.. Allereerst moet ik naar de sportschool fietsen (5 minuten maar toch..). Toen ik op de middelbare school zat fietste ik elke dag naar school. Maar ja.. dat was toen normaal. Ik woonde in Almere en iedereen ging met de fiets naar school. Bovendien heb je daar nog echt fietspaden waar je normaal kan fietsen zonder het gevaar verpletterd te worden door een of ander voertuig. Sinds ik 8 jaar geleden naar Amsterdam verhuisde (nou ja eigenlijk Diemen.. maar letterlijk 100 meter van Amsterdam) zijn de aantal keren dat ik gefietst heb op 1 hand te tellen. En met een studenten OVkaart is het er niet beter op geworden.

Maar even terug naar het sporten.. Afgelopen maandag heb ik voor het eerst gerend. Dan sta je daar in zo een fitnesshal in je sportoutfit je een rotje te zweten op de loopband. Bovendien ging dat gepaard met een paar ferme steken in mijn zij. Toen ik de loopband afstapte was ik behoorlijk duizelig en wou ik eigenlijk naar huis gaan. Toch raapte ik mezelf bijeen en dacht: ben je echt zo een zwakkeling? Dus ging ik over naar de apparaten. Ik vind persoonlijk dat elk apparaat in een apart kamertje moet staan. Want de pershoofden die je trekt bij het kracht zetten zijn ook niet echt charmant.

Toch is dat allemaal geen echt excuus om niet te sporten.. het is meer een smoes. Want wat kan er op tegen een goede conditie? En een strak lichaam? Bovendien kan ik niet achterblijven.. mijn vriend is een sportschool freak en staat minstens 3x per week tussen de gewichten. Dus nu heb ik maar besloten om niet langer bij alle negatieve dingen stil te staan.. and to just do it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten